4 Δεκεμβρίου, 2024
Κ. Γεωργούλη 27, Καλαμάτα 24100, Μεσσηνία
Τεύχος 301 Άρθρα

Έν Καλάμαις

 

Πέτρου Α. Τσώνη

 

Καλό ήταν σε γενικές γραμμές το καλοκαίρι για τη Μεσσηνία. Αρκετοί ήταν και φέτος οι Έλληνες που προτίμησαν να περάσουν τις διακοπές τους στην περιοχή μας και σε αυτό συνέβαλαν τα μέγιστα η ολοκλήρωση του εθνικού δρόμου, αλλά και η τεράστια διαφήμιση του τουριστικού συγκροτήματος του αείμνηστου καπετάν Βασίλη.
Όμως, και από το μέτωπο του εξωτερικού τα μηνύματα φέτος ήταν ενθαρρυντικά, με τις πτήσεις από το αεροδρόμιο Καλαμάτας να έχουν πολλαπλασιαστεί.
Βέβαια, η τουριστική περίοδος παραμένει πολύ μικρή και αυτό που όλοι θα πρέπει να σκεφτούν είναι πώς θα γίνει η περίφημη επιμήκυνσή της. Δεν είναι δυνατόν σε έναν τόπο που οι κλιματολογικές συνθήκες είναι άριστες για 7-8 μήνες, η τουριστική περίοδος να διαρκεί σαράντα ημέρες.
Και μπορεί ο δρόμος να έφερε την Καλαμάτα σε απόσταση αναπνοής από την Αθήνα, η Μεσσηνία όμως εξακολουθεί να βρίσκεται αρκετά μακριά της.
Άντε και έφθασε ο ταξιδιώτης σε δύο ώρες από την Αθήνα στον κόμβο του αεροδρομίου. Για να πάει στην Κορώνη, στην Πύλο, στην Κυπαρισσία, στη Μάνη, θα χρειαστεί άλλο τόσο χρόνο και με την ψυχή στο στόμα.
Μόνοι οι δρόμοι θα φέρουν την ανάπτυξη, ας το καταλάβουν οι διάφοροι παράγοντες, τοπικοί, περιφερειακοί και κυβερνητικοί, και ας σταματήσουν τις αστειότητες περί ανάπτυξης, που όλο έρχεται αλλά δε βλέπουμε.
Η Διατροφή είναι ένας σπουδαίος παράγοντας για την ανάπτυξη του τουρισμού και εδώ ο βαθμός που παίρνουμε είναι κάτω από τη βάση.
Έχουμε την τύχη στον τόπο μας να παράγονται σπουδαία αγροτικά προϊόντα, με κύριο και βασικό το ελαιόλαδο.
Έχουμε την τύχη, επίσης, η Unesco να έχει συμπεριλάβει τη Μεσογειακή Διατροφή στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς και τη χώρα μας να εκπροσωπεί η περιοχή της Κορώνης.
Ούτε, όμως, αυτό καταφέραμε να εκμεταλλευτούμε. Στο βωμό του εφήμερου κέρδους, χιλιάδες τόνοι σπορελαίων καταναλώνονται, αλλά και αρκετές διατροφικές βόμβες σερβίρονται σε Έλληνες και ξένους.
Και εκείνο το Σύμφωνο Ποιότητας που πομπωδώς είχε ανακοινωθεί, ξεχάστηκε.
Το μέλλον του τόπου μας περνάει, θέλουμε-δε θέλουμε, από την τουριστική ανάπτυξη. Θα τα καταφέρουμε;
Στο χέρι μας είναι. Ο μεγαλύτερος εχθρός είναι ο εαυτός μας.